Dop

Idag var det min färskaste kusin Manfreds dop. och jag hade ingen klänning! Jag sprang till Triangeln och hängde på låset tills det öppnande klockan elva, sedan rusade jag in på MQ, grabbade åt mig alla klänningar som fanns och prövade dem i rasande fart. Äntligen så hittade jag en! Jag köpte också hudfärgade strumpbyxor på Twilfit, 10 denier, och de har inte gått sönder på hela dagen!

Dopet var väldigt trevligt, Manfred var så duktig och grät inte när han fick vatten på huvudet. Mamma, syrran och jag sjöng och pappa spelade piano till den här sången:
Jojje Wadenius – Mitt lilla Barn

Sen fick vi smörgåstårta i församlingshemmet, den vanligaste rätten på svenska barndop. Räkor, lax, bröd, några salladsblad och massor av majonäs. Jag är fortfarande proppmätt. Jag pratde lite med alla gästerna och lekte med näst yngste kusinen Gustav, sen rullade vi hemåt.

Jag posar framför Pildamm som ju ligger precis brevid Johanneskyrkan där vi var.

Sofi och Patrick med sin nydöpte son!

Kommentarer
Postat av: Aya

Såå vacker du är gumman <3

2010-06-13 @ 18:34:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0