Livets matematik

 

 Vi kom nyss hem från min moster, morbror, stora kusin och lille kusin. Idag tyckte lille kusin att det var kul att peka på olika ljudböcker i bokhyllan och så fick jag läsa upp vad dem hette. ”DAH!” ”Ja, Lagen i Limo av Michael Connely” ”Dah!” ”Asyl av Liza Marklund” . Han är helt otrolig! Nu är det dags för något mindre roligt. Trettio mattetal ska jag hinna med innan jag åker till Egypten. För aldrig i livet att jag släpar med mig matteboken dit!

Igår tog jag visst ut segern lite i förskott, för idag kom det ju ny snö igen. Jag läste i Sydsvenskan att enligt SMHI kommer våren till Malmö den 22 februari. Jaaa, det är imorgon. Vad tror ni? Blir det till ljudet av fågelkvitter vi kommer att vakna imorgon? Not bloody likley!

FAC out!

/Filippa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0