Malmöfestivalen

Är i full gång! Som varje år är det dags att ge sig ut på stan, se konserter, hänga med kompisar och äta god mat från världens alla hörn.

En klassiker på malmöfestivalen är den underbart goda, fettiga och söta friterade bananen med glass. Den kostar 40 kronor och säljs av bananapågarna som alltid letar efter flickvänner. Att de säljer just bananer kan leda till lite pinsamma misstolkningar...

Bananapåg: Är det banandags nu tjejer?
Jag: (Ehhh) ja...
Bananapågen: (lägger upp bananerna och en kula glass, tar tag i sirapsflaskan) Ska jag spruta?
Jag: (Eheheh) ja tack


Det bjuds inte bara på mat. Den här trevliga damen säljer hemgjorda, hundra procent naturliga krämer.


Man träffar så många trevliga människor! Mimmi, jag och vår nya kompis.


Scenerna vid posthusplatsen. Mims, Dunis, Nina och en posare.

På en kväll hann jag alltså träffa massor av folk, kolla på Bollywood dans, käka indisk mat och försöka dansa salsa. Det bästa av allt är att det finns hel vecka till av festival att se fram emot!

Kommentarer
Postat av: FRIDA HJÄRTA KEVIN

Hej! :D

Förlåt för att jag inte har svarat på din kommentar, men jag har varit utomlands. Hoppas du har haft det bra? :)

2010-08-23 @ 18:36:15
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0