Hoppla pållen!

Idag var vi ett litet gäng som åkte ner på näset för att rida islandshästar. Det började bra, hästarna var fina och vi var glada och förväntansfulla. Det skulle ta två timmar, men det visade sig inte vara två timmar ridning som jag hoppats på, utan en timme rykta och sadla hästen, sen rida i paddocken (en liten hage) i en kvart och så till slut äntligen rida ut! Men då var det bara en kvart ut, en kvart tillbaka. Tölta (islandshästarnas speciella gångart där man liksom glider fram snabbt över marken) fick vi göra ganska mycket, men galopperade gjorde vi bara två gånger uppför en liten backe. För 350 spänn kan man väl ändå få galoppera lite mer än i 20 sekunder? Men det var bättre än att inte rida alls!


Här är "min" häst Soldís. Alla islandshästa måste ha ett isländskt namn och hennes betyder solens gudinna. Men här på bilden ser hon lite sur ut.

Nina, som fixade ihop ridturen mycket bra jobbat, och Jenny

och här har vi hingsten Daniel

Vi hälsade på världens sötaste lilla föl! Jag ville bara ta det under armen och bära med mig det hem!

Hoppas det blir fler och bättre ridturer i framtiden :)

Kommentarer
Postat av: [ F o t o - V a r d a g ]

hejje, och tack för dina Rhodos tips på min blogg :D

Speciellt medeltidsbyn, det visste jag inte ens om att det fanns, kommer bli helt underbart :)



Det är nog som du säger, mer folk mitt på sommaren än i september månad, hoppas bara värmen är kvar när vi ska dit -_-

hoppas allt e bra med dig annars :D

2010-08-17 @ 13:56:25
URL: http://ninnzanlee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0