Aya is back!

Idag kom Aya äntligen tillbaks från London. Jag kvävde henne nästan i korridoren med mina kramar och pussar! Annars har jag skrivit biologiprov och haft idrott ute för första gången. Vi gjorde Coopers test: spring 3 km så snabbt du orkar. Verkligen grattis till Mister Cooper som kom på en sådan revolutionerande och unik ideé: "Jag låter stackars skolbarn springa 3 km och så namnger jag det efter mig själv. Jag kommer att bli berömd!" Jag ska minnsann göra ett eget test: Hur länge kan du ligga ner och bara slappna av? Jag ska kalla det Filippas test. Jag kommer att bli berömd!

Nej, men springa kan faktiskt vara helt okej, ute i min sommarstuga till exempel, där kan man bada i havet efter att man har sprungit! Jag längtar dit, men framförallt längtar jag till Tyskland!

Just det, imorgon om en vecka är det dags för oss som läser tyska i klassen att åka till Göttingen på utbyte i en vecka! Det är inte så lång tid dit, massor måste fixas innan dess, typ köpa ny pyjamas (man vill ju inte sova borta i gamla trasor) och skaffa fram en bra present till min värdfamilj. Gärna med svenskt tema. Förslag någon?

FAC out!
/Filippa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0