Boktips!

jag blev lite inspirerad av http://madaboutzooey.blogg.se/ där Elvira publicerat lite boktips. Så jag tänkte skriva om den boken jag läser just nu. Ni som känner mig vet hur jag är med vampyrer, Cennet har till och med kommit på ett nytt ord till mig: VILF. Tänk på MILF eller DILF så fattar du. Så den boken jag läser just nu handlar om just vampyrer.

Definitely Dead är den sjätte (!) boken i Charlaine Harris´ serie om Sookie Stackhouse, en blond servitris med telepatiska förmågor. Det är dessa böcker som HBO's tv-serie True Blood baseras på. Böckerna utspelar sig i dagens Louisiana, fast i Sookies värld har vampyrerna "kommit ut ur kistan" och dessutom kryllar det av andra supernaturliga varelser som ännu inte avslöjat sin existens.

Detta öppnar självklart upp för många äventyr bland vampyrer, varulvar, hamskiftare och älvor. Behöver jag nämna att alla är dödligt snygga? Jag har läst alla böckerna i serien och de är inga litterära mästerverk som förtjänar Nobelpriset precis. Men de är spännande, roliga och har massor av juicy details. Dessutom är böckerna ett väldigt bra tidsfördriv i väntan på att nästa del av True Blood ska komma ut. Vem har sagt att man måste läsa djup och mörk litteratur hela tiden? Det får jag nog att läsa av min svensklärare, tack så mycket ;) Så för er som gillar heta vampyrer är de här böckerna ett måste! Dock en liten varning till alla Twilight-fans: vampyrerna här är inte alls lika snälla som Edward...

Kommentarer
Postat av: Elvira

(sv) okej, det kan jag förstå. :) men hans böcker är faktiskt väldigt humoristiska och roliga också.

2010-05-23 @ 12:21:16
URL: http://madaboutzooey.blogg.se/
Postat av: Filippa

jo det är sant :D

2010-05-23 @ 12:52:31
URL: http://lbfac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0