Mitt uppvaknande

Klockan 05:26 hörde jag som ett bankande. Nej, mer som om någon tappade en kortlek på golvet. Nej, inte det heller, mer som när vingar fladdrar. Mer som när vingar fladdrar mot gardinen. OH HERREGUD! DET SITTER EN FÅGEL INNANFÖR MITT FÖNSTER! Den idioten hade flugit in där och satt nu och fladdrade mycket olycksbådande bakom gardinen. Är det här FågelGudens straff för att jag viftade bort duvor från uteserveringen igår? är hämnden nu här för att flaxa runt i mitt rum och hacka ut mina ögon? Som ni kanske förstår så är fåglar inte mitt favoritdjur.

Som en liten flicka sprang jag till mammas och pappas sovrum och väckte dem. När pappa sedan mycket modigt gick för att skrämma bort fågeln la ja mig i hans säng. När han kom in i mitt rum hade fågeln redan hittat ut själv. Men den hade lämnat en lite present i form av bajs på min fönsterkarm. Det fick pappa torka bort och så somnade vi alla om. Synd bara att jag aldrig mer kan sova med öppet fönster.

Hoppas resten av dagen blir bättre!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur? Reglerna är sådana att alla i klassen ska bära samma kostymgrejs. Man tävlar om snyggast tema osv. Så alla är på :D



Btw, tänkte bara tipsa om tävlingen i min blogg. Du kan vinna en sprilland ny touch mobil från LG. Jag har den själv och rekommenderar den starkt! PUSS

2010-06-10 @ 14:24:30
URL: http://shopalicious.blogg.se/
Postat av: Anna

Oj Filippa, det lät som ett riktigt äventyr. Kanske ditt freudianska omedvetna som försöker tränga bort något? Hahah, eller inte.

2010-06-11 @ 22:10:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0